הי עינת,
הגעתי אליך מתוך חוויה שהיתה עבורי חדשה ומאוד מתסכלת. מעולם לא חיפשתי עבודה בסיטואציה בה הייתי חסרת עבודה.מעולם לא נדרשתי לחפש עבודה מתוך המקום הזה של "אני מובטלת". ידעתי (מפידבק של אנשי מקצוע) שקורות החיים שלי משקפים את הניסיון העשיר ואין סיבה שלא אגיע לראיונות עבודה. אבל משום מה, זה לא קרה. אני, בעלת תואר MA עם ניסיון עשיר ומגוון מאוד, אז למה, לעזאזל, אף אחד לא מתקשר לזמן אותי לראיון?

ובדרך, הצטרפו עוד כמה שאלות: אולי לא פונים משום שבטוחים שארצה שכר גבוה מאוד לאור הניסיון והכישורים? איך אני מרחיבה את טווח האפשרויות שלי? אולי אני צריכה להנמיך ציפיות לגבי שכר? העיקר למצוא עבודה, אבל איך אפשר ללכת לעבוד תמורת שכר שהוא מחצית ממה שהשתכרתי קודם לכן?
אולי אני צריכה למצוא עבודה בכל מקרה, לא משנה כמה התפקיד קטן, העיקר לעבוד? כמה נמוך אפשר לרדת? אולי בכלל אני צריכה לשנות עיסוק?

גלשתי לאתר האינטרנט שלך במקרה, וחקרתי כל פינה, דף ומילה בו. התלבטתי מאוד אם להתחיל בתהליך ואף שיתפתי אותך בקושי הכלכלי, ובדיוק מאותו מקום של קושי ו"כלכלת מיתון" עליה הכרזתי, החלטתי להשקיע בקריירה שלי.

הגעתי אליך לפגישה הראשונה, נדהמתי מיכולת האבחנה המהירה שלך, מעומק המשוב בזמן הכרות כה קצר. בסופה של אותה פגישה עזרת לי להיזכר במשהו מאוד חשוב: שאחד הדברים ששכחתי בדרך היא העובדה שאני אף פעם לא חיפשתי עבודה. חיפשתי תפקיד. מי שקורא את קורות החיים שלי מבין: אני צריכה תפקיד רחב, מגוון, גדול, עם מרחב פעולה. אחרת, זה לא עובד, לא בראיון ולא לאחר מכן. אני צריכה עיסוק שבו אני יכולה לממש את היכולות והניסיון שלי, איני יכולה להסתפק "בעבודה". ולכן גם לא מתקשרים אלי.
הצעת לי להתאזר בסבלנות.

בסופה של אותה פגישה אמרתי לעצמי, חבל שלא פניתי לפני כשנה, כאשר הגעתי לשלב הסופי במיון למשרה נחשקת ולבסוף בחרו במועמדת אחרת. בסוף התהליך, אחרי שהפכנו וניתחנו כל שאלה ותשובה ופירקנו לגורמים אבן ופינה בניסיון המקצועי שלי, יצאתי מעט מבולבלת. הרגשתי שלמעשה פירקנו לחלוטין את האופן בו התראיינתי עד אותו יום, אבל לא הרגשתי שהצלחתי להרכיב מחדש את הפאזל הזה שנקרא אני אשת המקצוע: הניסיון המקצועי שלי, תכונות האופי שלי וההתאמה המושלמת לתפקיד ולארגון.

בשיחת הטלפון הראשונה שלנו אפילו אמרתי שאני מרגישה כאילו אני נמצאת באיזשהו ואקום ומרגישה מאוד מבולבלת, כאילו אני זקוקה להדרכה נוספת.

בינתיים, ייעצת לי כיצד לקדם תהליך שהיה מעט תקוע מול חברת השמה, למרות שהיה לי ברור שאני מתאימה למשרה. במקביל, הפעלתי קשרים מקצועיים מהעבר במקומות אחרים שהניבו אף הם ראיון עבודה. שוחחנו בטלפון, ולפני הראיון הראשון הייתי מאוד מתוחה.

ואז בינגו. הכל עבד לפי הספר! הפתיחה, השאלות המציקות, הדרך שבה אני מציגה את היתרונות שלי ואת התפקידים שמילאתי בעבר. הכל פתאום זרם. יצאתי מהראיון ואמרתי לעצמי – זה פשוט היה מדהים. הבנתי שזה ממש עובד. סיכמתי את האירוע ב – וואו, אני מסירה בפניה את הכובע.

ואז כבר התלבטתי בין שני תפקידים. כאשר בחרתי באחד מהם וקיבלתי הצעה מעט מאכזבת הובלת אותי צעד אחר צעד בנבכי המשא ומתן, ועזרת לי לשפר את הצעת השכר ואת תנאי החוזה מול מנכ"ל החברה. לא האמנתי שבתקופה שהיא "שוק של מעסיקים " אצליח לשפר את השכר שלי ב 3,000 ₪ ! לעומת השכר הגבוה ביותר שהשתכרתי אי פעם. שנזכיר שכמעט התפשרתי על חצי מזה קודם לכן. ויותר מזה- חודשיים בלבד אחרי שפגשתי אותך בפעם הראשונה אני כבר בתפקיד החדש.

היום אני יודעת לומר בוודאות: התהליך שעברתי איתך היה הדבר החשוב ביותר שעשיתי למען הקריירה שלי. אני רוצה להודות לך על הכנות, האכפתיות, ההתלהבות, הביקורת במקום הדרוש ומעל לכל הרצון שלך להיות שם בשבילי.

נתראה לפני השלב הבא בסולם.

י, מנהלת תוכן ומידע