"לא הולך לי" האם זה עוזר להתכונן לראיונות עבודה?

כולנו נורא מנוסים, מבוקשים… ומרוויחים יפה…
עשינו כברת דרך וכבר חיפשנו, ואף מצאנו, משרות ותפקידים טובים. ברור לנו שאנחנו "ילדים גדולים" שלא צריך להחזיק להם את היד. מה התקלקל לנו? מה פתאום קשה לנו כשאנחנו מחפשים עבודה? למה צריך להתכונן לראיונות עבודה?

למה צריך להתכונן לראיונות עבודה?

פעמים רבות, למרות הגיל, הניסיון, התפקידים הבכירים והתנאים מעוררי הקנאה שהשגנו בעבר, חיפוש עבודה הופך אותנו לאנשים נרגשים ומתוחים, חששנים ונבוכים. כאלו אשר בזמן אמת מתקשים "להוציא לאור" את הדברים הטובים שיש בנו.

ראיון עבודה? ממש לא כל כך נורא…

ראיונות עבודה הם עבורנו בבחינת "רע הכרחי". כולנו יודעים שהם נמצאים בדרך למציאת עבודה חדשה.

ועדיין, אנחנו לא בדיוק נהנים מהם. לצערנו יש לנו תחושה של שחקנים בהצגה, לכן עסוקים בלנסות "למכור" או "לשווק" את עצמנו. זה נראה שעיקר תשומת הלב הינה בלהסתיר את הדברים הפחות טובים שלנו. עולה לנו חשש מפני הפתעות ושאלות קשות ומביכות.

אנחנו אפילו עלולים מלהירתע מלהתכונן לראיון העבודה, "מה שיהיה יהיה", נזרום..

כך שלאחר הראיון אנחנו נוטים לנתח כל שלב ושלב שקרו במהלך הראיון ושואלים את עצמנו:

האם יקבלו אותי? איך נראיתי בעיני המראיין? מה חשבו עלי?האם מה שעניתי היה "חכם"? האם הותרתי "רושם טוב", קלעתי לציפיות שלהם? זה מה שהם רצו לשמוע ממני? האם לא ביקשתי שכר גבוה מידי?

כל המועמדים יודעים בדיוק מי הם, מה הם שווים ומה יש להם לומר- מבחינתנו המרואיינים זה ברור! אנחנו מתאימים "בול" לתפקיד- איך יתכן ש"הם" לא מבינים את זה?

המדהים הוא שבדיוק בזמן בו הארגון מנסה ללמוד האם אנחנו מתאימים לו, המסר המשכנע שלנו לא מצליח לעבור! האדם שאנו יושבים מולו לא מתרשם מהיתרונות שלנו ומהניסיון המקצועי שצברנו. מסתבר, שמשהו בכל זאת מפריע לנו להיות במיטבנו.

אנו לא מציגים את עצמנו כראוי, שוכחים לשאול שאלות.

שוכחים להגיד דברים חשובים שתכננו, יוצאים בתחושה של פספוס ואחרי הראיון אומרים: " לא הלך לי" היום.
לפעמים, בניינו לבין עצמנו, אנחנו שואלים "לכמה ראיונות עבודה עוד אצטרך ללכת…"

"לעבור" ראיון זה אכן אתגר, אבל ניתן להתמודד עמו…


נראה שאנשים אינם מצליחים להגיע אל התפקידים האפשריים עבורם לא בשל חוסר ביכולות אישיות, ידע מקצועי או כישורים גבוהים אלא כיוון שהם אינם מיומנים להציג את עצמם בראיון העבודה.
מיומנות בראיון עבודה היא דבר נרכש (הרב לא נולדים איתה). ניתן בהחלט ללמוד כיצד להתראיין, ניתן לתרגל הצגה עצמית וניתן לדעת איך לדלג בין מוקשים.

להתכונן לראיונות עבודה ולתהליך החיפוש כולו נותן את האפשרות לכל מועמד לשפר את סיכוייו בזכות העובדה שהגיע רגוע, מוכן יותר, לאחר שחידד מראש את המסר אותו היה מעוניין להעביר…

כאשר אתם מתכוננים לראיון עבודה לומדים גם לא מעט על "הצד השני" – מיהו המראיין, מהו תפקידו, מהן שאיפותיו וגם… במה הוא לא מוכן להסתכן או להתפשר…

ניתן להגיע לראיון לקראת תפקיד חדש תוך מזעור החששות וחיזוק יכולות ההצגה של החוזקות. הצגה ראויה אינה השתחצנות. זה מוכח שנית, רצוי ומאוד כדאי למצוא דרך להציג את ה"אני" התעסוקתי האמיתי שלך, את הישגיך ואת יכולתך ללא תחושת "מלאכותיות" ומבלי להרגיש שאתה "משחק בהצגה".