מגיעה לי העלאת שכר. למה זה מגיע לך?

מגיעה לך העלאת שכר? מתי אפשר לבקש העלאת שכר? האם השכר שלך נמוך מדי? מזמן לא עודכן?

ארגונים מעלים שכר באופן יזום לעובדים.ות שלהם לאחרונה. חוששים מעזיבות.

לפעמים העלאת השכר נעשית בזמן ולפעמים קצת באיחור, אחרי שגמלה בלבה.ו של העובד.ת ההחלטה ללכת הלאה.

הכנתי לך מדריך פרקטי: מתי ולמה מגיעה לך העלאת שכר?

אני מחלקת כאן את הסיבות להעלאת שכר לשלושה תחומים-

💠סיבות של שוק העבודה💠 סיבות שקשורות בארגון 💠סיבות שקשורות בך ובתפקיד שלך

◀נתחיל מסיבות שקשורות בחברה או בארגון שלך. כי לחברות ולארגונים שונים יש מדיניות שונה, היסטוריה שונה, תרבות שונה ומנהגים שונים בנושא העלאת שכר. אמרת לעצמך: מגיעה לי עלייה בשכר. מתי אפשר לבקש העלאת שכר?

איך זה אצלכם?

האם בחברה שלך נהוג תהליך שנתי קבוע, המתוכנן למועד ידוע של העלאות ועדכוני שכר, שבו עוברים על כל העובדים והעובדות ובוחנים למי וכמה להעלות? אם כך רצוי לא לבקש שום דבר באמצע השנה אלא אם כן חל שינוי בתפקיד שלך.

האם החברה שלך נמנעת מלעסוק בנושאי שכר מיוזמתה ולא מעלה שום דבר לאף אחד.ת אלא רק כשמגיעה דרישה ברורה? אם כך, בלי לבקש במפורש העלאה, לבד זה פשוט לא יגיע…

האם יש נוהג בחברה או בארגון שלך לעדכן שכר לפי תקופות עבודה, למשל לאחר סיומה של כל שנת עבודה?

האם יש קשר בין העלאות שכר בחברה לבין תהליכי הערכות עובדים.ות? האם כבר נעשה תהליך השנה?

למנהל.ת שלך יש מקום להחליט על השכר שלך? מקבלים אצלכם בחברה שמנהל.ת יכול.ה לדרוש להעלות שכר עבור העובדים.ות שלה וגם להצליח ולהיענות על כך בחיוב? אם כן זה ברור, לגשת אליהם ולבקש!

איפה החברה רוצה להיות מבחינת תנאים לעובדים ולעובדות שלה? איך היא רוצה להיות ממוצבת? האם היא רוצה להיתפס כחברה שמשלמת משכורות גבוהות, ממוצעות או נמוכות?

מה מעמד החברה? פרטית? ציבורית, נסחרת? וגם מה מצב החברה? והרווחיות השנה? יש לה פרויקטים חדשים, נכנסו מכירות? האם היא עומדת ביעדים השנתיים שלה? התקבלה השקעה שמצפים לה? ומה מצב המניות (אם יש לה) בבורסה? כל הפרמטרים משפיעים על היכולת הכלכלית להעלות שכר וגם על הגישה של החברה. אבל…לא כל חברה מרוויחה תרצה לשתף ברווחיה את העובדים.ות שלה…

נעבור לשוק העבודה- מגיעה לי העלאת שכר! – אפשר לבקש העלאת שכר?

כולנו יודעות ויודעים ששוק העבודה איננו אחיד. בחדשות משדרים מה קורה בהייטק(ס) וגם ההייטק הוא לא מקשה אחת, יש בו הרבה תחומים ולא בכולם אותו ביקוש מטורף. אז גם בהייטק, כשהשוק עלה, הוא לא עלה אחיד עבור כל התפקידים ובכל סוגי התעשיות…

בגדול יש עליה בשכר השוק. כדאי לבדוק היטב מה השכר העדכני בתפקיד שלך, בתחום העיסוק שלך ובתעשייה שלך.

ולא בהייטק? ניכרים שינויים בשכר שנובעים מ"שאיבה" של עובדים בתחומים מסוימים להייטק, לדוגמת עורכי דין ואנשי שיווק דיגיטלי. וגם כשאין מעבר להייטק יש מחסור של עובדים.ות במקומות עבודה, גם זה מעלה את השכר.

והכי חשוב : התפקיד שלך-

מה שלומך? האם את.ה נהנה.ת? מרוצה בעבודה?

היתכן שלא שמת לב ששכרך נשחק/ כבר לא מתאים? האם יש לך תפיסה או אמונה ש "בשביל עבודה מהנה/ נוחה/ קרובה/ גמישה, בשביל אמהות/ אבהות או סתם בשביל "חיים" צריך לשלם מחיר ולהרוויח פחות?

◀שאל.י את עצמך- האם מגיעה לי העלאת שכר, או: מתי אפשר לבקש העלאת שכר?

אם כמות העבודה שלך עלתה, אם יש לך יותר מטלות ואם נוספו לך תחומי אחריות… איך שעות העבודה שלך? האם העבודה בבית מיטיבה עמך או יוצרת לך עומס גדול יותר ולחץ תפקודי?

אולי את.ה יותר בכיר.ה, מנהל.ת עכשיו עוד אנשים, צוותים או מחלקות?

ומה קורה מקצועית, האם נדרשת לעבור תחום או להיכנס לנושא חדש ומאתגר? האם השקעת שעות ארוכות וימים כלילות בלמידה של טכנולוגיות או תהליך מתקדם או כל חידוש אחר שהכנסת ומיושם לתועלת החברה?

ואיך התפקוד שלך? מהם ההישגים שלך? איך את.ה בעמידה ביעדים, בתפוקות? מה חידשת, יזמת, ייעלת וקידמת, האם השתפרת?- אז מגיעה לי עלייה בשכר? מתי אפשר לבקש העלאת שכר?

💠אם התשובה היא כן לאחת מן השאלות, מגיע לך!!

אז כמה הערכה קיבלת על כל זה? האם מישהו רואה אותך? האם יוזמים עבורך העלאות שכר בונוסים ותנאים או ש…מסתפקים במחמאות וכמה מילים יפות או סטיקרים בווטסאפ של "מלך. מלכה. כל הכבוד" (זה יופי  מילים טובות אך את השכר בתכל'ס הם בכלל לא מעלות).

לכו לבקש העלאת שכר. תעשו את זה מהסיבות הנכונות. ותתכוננו היטב למהלך ולשיחות, טוב?