כיצד להתכונן לראיון שני בתהליך הקבלה לעבודה

עברתם שלב. התקדמתם לעבר השגת המטרה. אל תעשו טעויות בראיון העבודה השני!

על מנת להצליח בראיון שני עליכם להתכונן יותר משהתכוננתם לראיון הראשון. מדוע?

אם הגעתם לראיון שני, משמע שהלכתם מספר צעדים קדימה בתהליך הקבלה לעבודה.

הסיכויים "להתקבל" עלו- כבר עברתם את המיון הראשוני של קורות החיים. ערכו לכם ראיון טלפוני או זומי, הזמינו אותכם לראיון. עברתם! עכשיו זומנתם להמשך התהליך בחברה. ומה עושים?

איך לא "ליפול בפח" בראיון השני? טיפים ומיתוס שרצוי לנפץ…

מהי הטעות הגדולה ביותר בראיון העבודה השני?

להתנהג כאילו התפקיד כבר "בכיס שלכם".

אל תשנו את ההתנהגות! תימנעו מהטעות הנפוצה שעושים מועמדים שהגיעו לשלבים מתקדמים בתהליך.

אל תטעו, אם הגעתם "עד הלום" אתם עדיין לא "בחברה". אל תתנהגו ב"סחבקיות" כי עדיין אתם לא "בפנים".

עבור המעסיק הראיון השני חשוב מהראיון הראשון מאחר והסבירות שתתקבל לאותו מקום עבודה עולה.

אם כך, הטיפ הראשון והחשוב מכולם בהקשר זה –

התכוננו היטב לראיון עבודה שני

כיצד להתכונן? התשובה קשורה קשר הדוק לזהות המראיין.

הטיפ השני הינו לברר בעת ההזמנה לראיון-

מי מראיין.ת את הראיון השני ומה תפקידו.ה

בארגונים שונים ובחברות שונות נהוגים תהליכי גיוס שונים ולכן קיימות מספר אפשרויות לגבי זהותו של המראיין בראיון השני. בהייטק ועבור תפקידים טכנולוגיים הראיון הראשון הוא ראיון טכני/מקצועי שנערך ע"י מנהל ישיר או קולגה. לפעמים גם שניים מראיינים ביחד. ראיון זה בודק ידע, פוטנציאל התאמה ולמידה בתחום המבוקש. במקרה זה הראיון השני יערך ע"י מנהל מקצועי שהינו בכיר מהמראיין הראשון , המנהל.ת של המנהל.ת או מנהל.ת משאבי אנוש. עבור תפקידים בכירים בארגון אפשר כי הראיון השני יערך ע"י מנכ"ל.ית או סמנכ"ל.ית.

קיים הבדל גדול בהכנה לראיון מול כל סוג של מראיין. בכל מקרה על המרואיין לנסות להיכנס לנעליו של המראיין ולשאול את עצמו מהם הדאגות והחששות שעלולים להיות לו (באופן כללי ובהקשר של המרואיין הספציפי). יש לזכור כי בתהליך קבלה לעבודה קיימת בדיקת התאמה לתפקיד. אולם, מעבר לכך, וזו נקודה חשובה, המראיין או המנהל שואפים להקטין את הסיכון שהם לוקחים על עצמם ברגע שהם מקבלים אותך לעבודה. ככל שהם חשים שהסיכון קטן – כך תעלה מידת הסבירות שבקבלתך.

אז מה עושים כדי להפחית את הסיכון בעיני המעסיק? חושבים מה יכולות להיות הדאגות שלו – האם הוא מוטרד מיכולת הלמידה שלך? מההשתלבות החברתית? האם הוא מודאג מהיכולת שלך לעבוד בצוות מסוים או עם ממונה מסוים? אולי הוא מוטרד מכך שהוא "מפיל" עליך תפקיד שעוד לא עשית והוא לא בטוח אם ביכולתך למלא אותו?

בהכנות שעשית, הגעת לכמה מסקנות… ומה הלאה?

הטיפ השלישי הינו

להפחית את הסיכון

לתת למראיין מענה לדאגות שיש לו (ולא, הוא לא תמיד אומר אותן…). על המרואיין להראות הבנה לגבי התפקיד ולגבי האתגרים וההתמודדויות העומדים בפניו. על המרואיין לשלוט בחומר לקראת מבחן מקצועי, ללמוד היטב במה החברה עוסקת, להכיר את הטכנולוגיה בה היא עובדת, מיהם לקוחותיה ומהו השוק שבו היא פועלת.

לראיון משאבי אנוש או ראיון עם בעל תפקיד בכיר – שניהם ראיונות אשר דומים יחסית באופיים – מומלץ לערוך סימולציה אשר תסייע להאיר נקודות ודגשים אשר אנחנו כמועמדים מתקשים (לצערנו) לזהות באופן עצמאי.

לסיכום, לא כדאי לעשות טעויות בראיון העבודה השני- תתכוננו כאילו התקבלתם לעבודה ולמעשה אתם מתחילים בתפקיד החדש! הגעתם לרגע האמת? כדאי מאוד ללכת לגורם מקצועי כדי לא לטעות!
שיהיה בהצלחה!