מיתוסים וביטחון עצמי בראיונות עבודה

איך מנהלת פרויקטים בכירה בתחום פיתוח תוכנה, בעלת רזומה מרשים, מנהלת בכירה בחברות הייטק מובילות, מאבדת את הבטחון… לאחר רילוקיישן בחו"ל, משכורת יפה, מירי בת +40 מירי "ממצה עצמה" מתפטרת והופכת ל… מובטלת!

מירי מאבדת את הביטחון העצמי

כשמירי הגיעה לקורות היא הייתה מובטלת 7 חודשים.בנוסףפיטרו גם את בעלה, כי חברת ההייטק שלו נסגרה.

מירי, פגועת אגו ובלחץ כלכלי, הגיעה לקורות בהמלצת בן משפחה אשר חווה את גם הוא את התהליך.

בגלל ביטחון ירוד מאוד, היא נכנסה לסחרור אחרי כמה תשובות שליליות מחברות בהן התראיינה. היא מחליטה "להוריד פרופיל", ניגשת לתפקידים יותר זוטרים ולהנמיך את ציפיות השכר. בקיצור – להתפשר. במציאות, זה לא עזר- גם למשרות בדרגים נמוכים ממנה, המקבילות לכפיפים שלה בעבר, היא לא התקבלה.

מירי חיברה מיתוס אל מיתוס ויצרה לעצמה מציאות בה החלה להאמין. בין השאר קבעה מירי: המצב בשוק לא טוב, אני מבוגרת מידי, היום מחפשים רק צעירים, השכר שאני דורשת גבוה מידי (לא משלמים היום סכומים כאלה), כיום חברות לא מקבלות עובדים חדשים אלא מעסיקות רק באאוטסורסינג ועוד..

שמעתם כבר תירוצים כאלה?

מירי מאמינה במיתוסים. ראיונות העבודה שלה הופכים להיות גרועים יותר ויותר. היא מתכנסת בתוך עצמה ומשדרת לכל העולם שהיא מתגוננת. תנועות הגוף שלה שידרו מצוקה, חוסר ביטחון ועייפות והדבר בא לידי ביטוי בראיונות. מירי הסתכלה כלפי מטה, הסתירה את הפה שלה בשעה שדיברה, על השאלות שנשאלה ענתה בצורה תוקפנית.

היו למירי מלא תירוצים לאי הצלחה. היא האשימה את המנהלים שלה בחברה בהתנהלות פוליטית ובחוסר ענייניות. בנוסף היא סיפרה על אנשים בעבודה שהכשילו אותה, שגרמו לבעיות שעצרו אותה והפריעו לה…

מירי עשתה את כל הטעויות האפשריות בראיון עבודה

נפגשנו 3 פגישות. בפגישה הראשונה למדתי ממירי את העובדות כפי שהובאו כאן.

בפגישה השנייה למדנו ביחד למצוא את נקודות האור וההצלחה בקריירה שלה . מצאנו דרך והצגנו את יתרונותיה, יתרונות אשר תמיד היו אך נשכחו עם הזמן, בשל רצף הכישלונות שחוותה במהלך חיפוש העבודה. בטחונה העצמי של מירי שוקם (רק ביטחון, לא יהירות..) והיא למדה כיצד למכור את עצמה בצורה מעניינת אך להישאר אמיתית. מעתה התמקדה מירי אך ורק בתפקידים ובחברות אליהן היא צריכה לפנות. עזרתי לה לראות כיצד תוכל למצוא תפקידים איכותיים אשר אינם נופלים מתפקידיה הקודמים. קורות החיים שוכתבו והפכו לאטרקטיביים, מבלי להוריד ממעמדה ומבכירותה. מירי הונחתה כיצד לנהל את החיפוש שלה באופן אפקטיבי וכיצד לנהל מו"מ על שכר במקום למהר ולהתפשר…

מירי הופכת לחברת הנהלה

בפגישה השלישית התכוננה מירי לראיון עבודה בחברה גדולה ובינלאומית אליו יצאה מיד לאחר פגישתינו.
ו….?שם היא אכן עובדת.

היא קיבלה את התפקיד! משרה בסטנדרט ובתנאים דומים לתפקידה הקודם! מירי דירקטור לניהול פרויקטים בחברת הייטק טובה! שלושה שבועות ושלוש פגישות עשו מהפך! מירי קיבלה תפקיד בו חשקה ותנאי שכר אותם דרשה ותוך מירי מתקדמת להיות חברת הנהלה!

מזל? אולי. אני נוטה לחשוב שלמזל לא היה חלק בתהליך. מירי עשתה מאמץ גדול, למדה, והפנימה כל מה שהיה הכרחי על מנת להשיג את מטרותיה. לאחר שלמדה, גם יישמה והצליחה.